Description
Wanneer een cilinderkop wordt gereviseerd, wordt deze ook vrijwel altijd gevlakt. Om de compressieverhouding niet te hoog te laten worden, wordt dit gecompenseerd met vulringen die tussen de cilinder en de cilinderkop geplaatst worden. Veel revisiebedrijven slaan een cijfer in de onderkant van de cilinderkop dat aangeeft hoeveel millimeter de kop gevlakt is.
Ook kan met deze ringen de juiste inhoud (en dus compressieverhouding) worden afgesteld, wanneer er bijvoorbeeld gebruik wordt gemaakt van andere cilinderkoppen dan er origineel op de motor zaten.
Gebruik nooit 2 ringen op elkaar. Heb je meer dan 1 ring nodig, monteer er dan 1 tussen de cilinder en cilinderkop en 1 tussen het carter en de cilinder.
Geschikt vor:
Type-1 motoren
Type-3 motoren
CT/CZ motoren
Specificaties:
Dikte: 0.762 mm
Buitendiameter: 94 mm
Binnendiameter: 85 mm
Boring: 83.0, 85.5, 87.0 en 88.0 mm
Materiaal: aluminium
Reviews
There are no reviews yet.