Description
Bedoeld voor standaard motoren die af fabriek altijd zijn voorzien van een vacuüm voorvervroeging. Velen vervangen hun standaard stroomverdeler door een verdeler zonder vacuüm vervroeging een foute beslissing. Het ontstekingstijdstip trekt zich dan niets aan van motorbelasting daar zorgt namelijk de niet aanwezige vacuüm voorvervroeging voor dit resulteert in een verminderde trekkracht. Ook bij getunede motoren zou het prettiger zijn dat de vacuüm voorvervroeging aanwezig zou zijn maar de meeste grotere carburateurs hebben hier geen mogelijkheid voor vandaar dat je in dat geval de 123 zonder vacuüm aansluiting kan kiezen.
Alle mechanische delen zoals contactpuntjes centrifugaal gewichtjes veertjes lagers en het vacuüm diagram zijn vervangen door slechts een onderdeel: de centrale as met rotor. De interne elektronica verzorgt de juiste vervroeging en de optimale contacthoek bij verschillende toerentallen hierdoor krijgt je bij elk toerental een maximale vonk. De onderdelen die gebruikt worden voor het op tijd zetten van de ontsteking zijn niet aan slijtage onderhevig. één keer goed afstellen en je hoeft je verder geen zorgen meer te maken.
De 123 ontsteking wordt geleverd in een behuizing die veel weg heeft van het origineel maar inwendig kom je geen mechanisch onderdeel meer tegen. Het achterhaalde mechanische systeem is vervangen voor een hi-tech computergestuurd systeem hierdoor is een optimaal ontstekingssysteem gecreëerd met maximale prestaties en praktisch onderhoudsvrij.
Bij deze onsteking is aan te raden om een vezwaarde bobine artikelnr 300764 te plaatsen evenals verzwaarde bougiekabels artnr 300150.
Reviews
There are no reviews yet.