Description
Er zijn tal van mogelijkheden om de wegligging te verbeteren. Door de originele, zachte, torsiestaafrubbers te vervangen door deze urethaan exemplaren wordt de auto stugger geveerd, wat tot een betere wegligging leidt. Het is aan te raden om zowel het binnenste als buitenste rubber te vervangen om het maximale resultaat te bereiken.
Deze urethaan torsiestaafrubbers kraken na montage; door een beetje vaseline op de rubbers te strijken zullen ze een stuk minder kraken. Wanneer de rubbers zijn ingesleten, is ook de vaseline verdwenen en wordt de verbeterde wegligging merkbaar.
Er zijn twee soorten urethaanrubbers, deze met knobbels aan de buitenzijde en de volledig ronde uitvoeringen in verschillende binnendiameters.
Urethaanrubbers moeten een perfecte pasvorm hebben, ze buigen niet mee zoals het originele rubber, vandaar dat de binnendiameter afwijkt van het origineel. Het wilt niet altijd zeggen dat het aangegeven rubber voor jouw bouwjaar ook het juiste is, dat is mede afhankelijk van welk torsiestaafdeksel is gemonteerd.
Bouwjaarvermelding is voor de originele torsiestaafdeksels en originele veerplaten. Bij montage van nieuwe deksels, andere veerplaten of verstelbare veerplaten moet je er opletten dat je de juiste rubbers kiest.
Word per paar geleverd
Kever 8.1959 en later binnenkant
Karmann Ghia 8.1959 en later binnenkant
Type 3 t/m 7.1968 met originele torsiestaafdeksels binnenkant en buitenkant
Type 3 8.1968 en later binnenkant
Kübel binnenkant
Reviews
There are no reviews yet.