Description
De remlichtschakelaar wordt in de hoofdremcilinder gemonteerd en zorgt ervoor dat de remlichten gaan branden tijdens het remmen. Er zijn ook schakelaars die het drukverschil tussen de voor-en achterremmen kunnen meten (niet op alle modellen toegepast).
Er zijn in totaal drie uitvoeringen:
– een tweepolige schakelaar voorzien van een tussenschot voor de oudere bouwjaren
– een tweepolige schakelaar zonder tussenschot voor de latere bouwjaren, die met een stekker worden aangesloten
– een driepolige schakelaar
Bij een driepolige schakelaar zijn er altijd twee schakelaars gemonteerd die de remlichten aansturen, maar ook het drukverschil meten. Als er een waarschuwingslampje op het dashboard aanwezig is, heb je te maken met een driepolige schakelaar die het drukverschil meet tussen het voorste en achterste remcircuit. Dit waarschuwingssysteem heeft Volkswagen eind jaren 60 geïntroduceerd, het werd als eerste toegepast bij de luxere uitvoeringen en half jaren 70 werd het standaard toegepast op alle modellen.
Je hebt bij sommige schakelaars keuze uit twee kwaliteiten, de A-kwaliteit heeft een levensduur die gelijk staat aan die van het origineel, terwijl de B-kwaliteit vroegtijdig kan gaan lekken.
Geschikt voor:
Kever 8.1971 en later
Karmann Ghia 8.1971 en later
Bus 1968 VIN (219 061 568) en later
Kübel 8.1971 en later
Reviews
There are no reviews yet.